8 DE MAIG DE 2025 A LES 10:30H.
PRESENTACIÓ DE GUIES I INFORMES DEL PROJECTE IMPULSA MÚSICA.
Durant l’acte es presentaran tres informes i està adreçat a els professionals del sector, institucions i empreses del sector i es comptarà amb la presentació del director general de l’ICEC Edgar Garcia.
GUIA PER A LA CELEBRACIÓ D’ESDEVENIMENTS MUSICALS A LES SALES DE MÚSICA:
La celebració d’esdeveniments i espectacles a les sales de concerts ha de tenir en compte una multiplicitat de normes de complexitat especial. Entre d’altres, normativa d’espectacles públics, llicències, seguretat, consumidors, propietat intel·lectual, contractació, etc. L’informe identifica el conjunt de normes d’aplicació per a l’organització d’actuacions musicals, les obligacions que s’han d’implementar i la distribució de responsabilitats.
Guia sobre cooperatives de serveis per a músics autònoms i formacions musical constituïdes jurídicament:
Descripció del que és una cooperativa de serveis per autònoms i persones jurídiques qui en poden formar part (persones físiques/persones jurídiques); quins serveis poden prestar, quines activitats econòmiques poden realitzar; qüestions importants de la seva constitució i funcionament a tenir en compte, les limitacions i obstacles existents o previsibles.
Informe sobre la contractació de músics i la seva protecció social:
Identificació i anàlisi de les mesures legals proposades, debatudes, negociades, adoptades o pendents d’adopció de la passada legislatura en l’àmbit estatal en el marc de l’Estatut de l’Artista i altres normatives.
Amb la participació de:
- Belén Álvarez, sòcia responsable del Dept. de Dret de la Cultura de “Gabeiras & Associados” https://gabeiras.com/
- Eva Moraga, advocada i directora de ”Por y Para” https://porypara.es/
- Guillem Arnedo, coordinador tècnic de l’AMJM
Activitat organitzada per l’Associació de Músics de Jazz i Música Moderna de Catalunya, AMJM.
Amb el suport de l’ICEC i Generalitat de Catalunya.
Amb la col·laboració de l’Acadèmia Catalana de la Música.